Przejdź do głównej zawartości

Patera pod tort

Te patery robię już bardzo długo. Zmieniają się kolory, wzory ale kształt pozostaje ten sam.
Kopyto pod formę tak naprawdę nie jest gipsowym kopytem, takim z jakich korzystam wykonując foremki - jest to placek kryształowego szkła który był moim skarbem ;) aż do chwili kiedy posłuży mi do ukształowania placka szamotu. Oczywiście na początku nie było różowo. Szkło nie odciąga wody i szamot sechł baaaardzo długo. I na koniec okazało się że muszę wykonywać je bardzo staranie i dokładnie. Każdy błąd podczas rozwałkowywania szamotu lub podczas suszenia powoduje że  foremka krzywi się. W końcu nie jest mała - ma ok 30 cm średnicy i jest całkiem płaska.
Takich "trudnych" ;) foremek mam zresztą więcej. Wiem że gdybym używała do ich wykonania ceramicznych mas lejnych nie miałaby tyle problemów, ale przyznam że do szamotu czuję sentyment i jakoś nie mogę z niego zrezygnować ;).






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Biedronki-fusetki

Nie było mnie tu już baaardzo dawno ale to nie znaczy że pożegnałam się ze szkłem. Czas powrócić z nowymi rzeczami ;). Dziś maleńkie fusetki z kształcie biedronek. Pozdrawiam :)

Owocowe podkładki

Tym razem w roli podkładek owoce ;)

Łapki

Witam Małe fusetki w kształcie łapek.  Pozdrawiam